Értékvezérelt együttműködések a divatban

Gucci bolt

 A koronavírus hatással van demokráciánkra, gazdaságunkra, egyéni és társadalmi viselkedésünkre… Ha divatról van szó, a vírus megmutatja, milyen nehéz irányítani egy szezonális üzletet ilyen változékony és bizonytalan környezetben. A Covid megöli a pénzforgalmat az egyik leginkább készletintenzív üzletben.

 

Amikor megoldásokat kell találni a bizonytalansági kockázatok csökkentésére, a gyors divat a termékkiadások növelésének egyik módja az előrejelzési modell finomhangolása mellett. A tervezés felgyorsítása az ellátási lánc műveleteinek összehangolása közben. A hagyományos játékosok, akik többnyire a luxus szegmensben helyezkednek el, stratégiájukat a Millenáris értékrendjéhez és vásárlási szokásaihoz igazítják. A Louis Vuitton például „utcai ruhákra” fogad, Virgil Abloh tervezője mellett. 2017-ben a Louis Vuitton a Supreme-mel is együttműködött. A Supreme márka, amely gördeszkaboltként indult New Yorkban, és Amerika egyik legmenőbb márkája lett, 50%-os részesedést adott el a Carlyle Groupnak. Ralph Lauren együttműködött a Palace-szal, Fendi Filával, Moncler Fendivel stb. A városi nyelv az új divat.

 

De az időtlen divat az üzleti modell és az értékesítés újragondolása terén is növekvő tendencia. Ha a fenntarthatóság növekvő tendencia, ez a megfelelő stratégia, de ez nem fekete-fehér. A márkák a stílus és a kínált idő alapján egyensúlyozzák ki kollekcióikat, megőrizve készpénzes teheneiket és valódi értékeiket. A lassú divat és a fenntarthatóság összehangolása a bizonytalan keresleti forgatókönyv figyelembe vételével az ellátási lánc kiigazítását teszi szükségessé, különös tekintettel a beszerzési és gyártási stratégiákra.

 

A dizájn az elsődleges szempont, amikor a vállalatok tudatosságnövelésre és bevételek növelésére törekszenek. Az együttműködésre példa a Zegna és a Maserati vagy az Apple és a Nike. A ruházati cikkben a kapszulakollekciók a leggyakoribb taktikai lépések az eladások limitált kiadással történő növelésére. Ez egy divatos divat létrehozásának módja, alternatívája a gyors divatos mikrokollekcióknak. Ebben az esetben számos példát találunk tömegpiaci szereplők és „VIP” tervezők között, mint a H&M és a Karl Lagerfeld limitált kiadás, vagy az Uniqlo és a JW Anderson szokásos kollekciói.

 

Úgy tűnik, a luxusmárkák keresik az ihletet, és a Gucci példa erre az új firenzei „ArtLab”, vagy a The North Face legújabb együttműködése (még akkor is, ha Alessandro Michelle már felújítja az olasz házat). Ha az ArtLab az ipari kézművesség futurisztikus központja és kísérleti laboratórium, a The North Face-szel való együttműködés jól szemlélteti, mennyire fontosak a felsőruházat és a hétköznapi viselet a covid-korszakban. Ez stílus kérdése, de életmód és értékrend is. A Gucci és a The North Face (a webhelyen mélyrehatóan belemerül a fenntarthatóságba: a „Clothes the loop” a vállalat termékeivel, működésével és megőrzésével kapcsolatos erőfeszítéseit írja le) együttműködése egy értékek által vezérelt partnerség, ahol a fenntarthatóság a legfontosabb hajtóerő.